BLOG /Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Topoli Królewskiej

RSS

Wycieczka do banku.

03.02.2017

Piątek,20.01To juz ostatni dzień, w którym równiez bardzo dużo się dowiedzieliśmy.Tym razem nie byliśmy w szkole, ponieważ mieliśmy wycieczkę do banku PKO w Kutnie. Było na prawde bardzo fajnie. Poznaliśmy tam dwóch panów, którzy nas początkowo wprowadzili w temat związany z bankiem i historię pieniądza. Na końcu napisaliśmy quiz, w którym było wszystko to czego sie dowiedzieliśmy. Potem panowie oprowadzili nas po banku. Pokazali nam jakie zadania należą do poszczególnych pracowników, ale również pokazali nam różne maszyny, które pomagają nam w sortowaniu i liczeniu pieniędzy. Nastepnym punktem, do którego pojechaliśmy była kawiarnia "Niebieskie migdały" w Łęczycy. Tam poznaliśmy właściciela i dowiedzieliśmy się bardzo dużo informacji dotyczących własnej działalności gospodarczej.To był bardzo ciekawy dzień.

Zobacz więcej

"Grosz do grosza a będzie kokosza"-oszczędzanie.

19.01.2017

Czwartek,19.01To był kolejny, ciekawy dzień. Dzisiejszym tematem przewodnim było oszczędzanie. Zaczęliśmy od zabawy w rodzinkę. Każdy z nas podzielił się na grupy, wyznaczając w nich: mame,tatę,córkę,syna. Zadaniem było przeliczenie swoich wydatków i przychodów oraz obniżenie ich by zaoszczędzić na wybrany cel.Czy wiecie co trzeba zrobić by kupić akcje na giełdzie? Z filmu, który obejrzeliśmy dowiedzieliśmy się, że osoba kupująca jakąś akcję nazywa się akcjonariuszem. Wiecie, że symbol byka i niedźwiedzia kojarzy się z giełdą? Byk oznacza wzrost cen większości akcji, a niedźwiedź spadek. Oprócz filmu wykonaliśmy również zadanie polegające właśnie na uporządkowaniu tych czynności.W międzyczasie mieliśmy gości. Odwiedziły nas dwie bardzo sympatyczne panie z Warszawy zajmujące się tym projektem, które uczestniczyły w naszych zajęciach. Podczas przerwy mieliśmy okazje porozmawiać z jedną z nich i oczywiście oprowadzić po naszej szkole.Następnym zadaniem był plakat. Oczywiście związany z oszczędzaniem. Wszystkie grupy świetnie sobie poradziły. Powstały naprawdę bardzo fajne plakaty. Teraz wiemy na co można przeznaczyć zaoszczędzone pieniądze. W bankach ustalane są stopy procentowe i niestety ze względu na to, że muszą zarabiać to kredyty są bardziej procentowane niż lokaty. Im dłużej będziemy spłacać kredyt tym więcej bank zarobi.Naszym ostatnim wyzwaniem był test, który robiliśmy również na początku całego projektu. Dzięki tym zadaniom dowiedzieliśmy się dużo…

Zobacz więcej

Barter i bank

18.01.2017

Środa,18.01Kolejny dzień,w którym znowu pogłębiliśmy swoją wiedzę.Na początek zadanie, które polegało na wymianie towaru za towar. Każdy z nas miał zdobyć to, co chciał. Bez używania pieniędzy. Teraz już wiemy, że taka wymiana to barter. Drugą częścią tej zabawy było poznanie wartości, jaką ma pieniądz. Zadanie polegało dokładnie na tym samym, ale z użyciem pieniędzy. Zobaczyliśmy, że dużo łatwiej dostać to, co potrzebujemy jeśli ma to swoją cenę.  Następnym wyzwaniem była "mapa myśli". Zadanie to polegało na wypisaniu słów kojarzących nam się ze słowem "bank".Najczęstszymi skojarzeniami były pieniądze ale również karta kredytowa,lokata,bankomat,kredyt,odsetki. Oczywiście najlepsza praca została najwyżej punktowana.Z filmu, który obejrzeliśmy dowiedzieliśmy się co trzeba zrobić by otworzyć swoją własną działalność gospodarczą i co to jest bank centralny.Z kolejnego zadanie dowiedzieliśmy się najwięcej informacji. Dostaliśmy karteczki, na których były napisane pojęcia,takie jak: pin,konto osobiste,. By nie było tak łatwo sami musieliśmy dopasować wybrane pojęcie z jego znaczeniem.Naszym następnym, grupowym zadaniem było przygotowanie scenki. Zadanie polegało na wylosowaniu karteczki z napisaną osobą, której mieliśmy doradzić w wyborze konta w banku.Ostatnim zadaniem była "krzyżówka".Polegało ono na wymyśleniu krzyżówki dla grupy przeciwnej. Ta zabawa była dla nas również sprawdzeniem naszej wiedzy. Sami musieliśmy wymyślić hasła i oczywiście znać ich znaczenie.

Zobacz więcej

Nasza mała fabryka.

18.01.2017

Wtorek, 17.01Dziś był bardzo ciekawy i udany dzień. Pierwszym wyzwaniem była „fabryka książek”. Zadanie polegało na grupowym zrobieniu jak najwięcej małych, papierowych książek. Oczywiście by nie było tak łatwo mieliśmy na to wyznaczony czas i ograniczone przybory. Ta zabawa wzbogaciła nas o wiedzę dotyczącą kosztów produkcji, oraz jak ważny jest podział pracy w zespole. Następnym zadaniem było zrobienie zabawki. Każda grupa musiała zrobić zabawkę wartą pięć złotych. Oczywiście koszty produkcji nie mogły przekraczać danej ceny. Każdy chciał zarobić jak najwięcej. Ostatnie zadanie polegało na wypisaniu argumentów za i przeciw posiadania własnej działalności gospodarczej. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, z jaką odpowiedzialnością się to wiąże, ale również korzyściami.Na sam koniec planowaliśmy nasz "biznes plan".Dzięki naszej wyobraźni i zaangażowaniu powstały bardzo fajne pomysły.Niestety szczegółów nie możemy zdradzić.

Zobacz więcej

"Na własne konto"-Nasz pierwszy dzień.

18.01.2017

Poniedziałek, 16.01Jak już wiecie nasza szkoła bierze udział w projekcie "Na własne konto". Rozpoczęliśmy od informacji czego będą dotyczyć nasze spotkania, oraz napisania testu sprawdzającego naszą wiedzę z finansów i ekonomii. Dopiero po teście zaczęła się prawdziwa zabawa.Naszą pierwszą konkurencją była zabawa w sprzedaż i kupno jabłek. Dzięki niej dowiedzieliśmy się co to jest popyt, podaż i cena równowagi. Następną zabawą było zrobienie plakatu z wylosowanym pojęciem ekonomicznym. Grupy, oprócz poznanych wcześniej pojęć, przedstawiły kim jest przedsiębiorca, co to jest rynek oraz jak działa konkurencja na nim. Oczywiście wszystkie wyzwania były punktowane.

Zobacz więcej