BLOG /Gimnazjum w Zespole Szkół im. Elizy Orzeszkowej w Sobolewie

RSS

DZIEŃ 5

07.02.2017

Tamtego dnia mieliśmy okazję się przekonać o systemie w jakim funkcjonuje bank. Pani która nas oprowadzała okazała się być bardzo fajna. Do rozdania miała drobne gadżety za naszą aktywność. Pokazała nam krótką, ale ciekawą prezentację na temat historii pieniądza. Przeliczaliśmy nawet pieniądze specjalną maszynką przeznaczoną właśnie do tego celu. Dowiedzieliśmy się jak sprawdzać autentyczność pieniądza. Na zakończenie dostaliśmy certyfikaty ukończenia projektu.

Zobacz więcej

DZIEŃ 4

07.02.2017

A więc wyruszyliśmy!!! Do pobliskiej firmy, która zajmuje się wspomagiem rozwoju  produkcji lodów oraz maszyn temu służących. Mieliśmy okazje zobaczyć m.in automaty do produkcji lodów bonano. Zdobyliśmy także cenne informacje o pracy franczyzowej. Po czym udaliśmy się do domu oczekując na jutrzejszą wycieczkę do banku.

Zobacz więcej

DZIEŃ 3

07.02.2017

W tym dniu dowiedzieliśmy się co to jest barter. Bawiliśmy się w wymiane towarów. Zrozumieliśmy jak bardzo ważny jest pieniądz, dlatego należy umiejętnie się nim posługiwać. Musieliśmy się także wcielić w pewną rodzinę, która pragnie zaoszczędzić. Oszczędzanie to bardzo trudna czynność, która wymaga poświęcenia najbardziej dla młodych ludzi.

Zobacz więcej

DZIEŃ 2

07.02.2017

Tego dnia zaczeliśmy od produkcji ,,książek''. Dostaliśmy arkusze A4 na każdą ławkę i mieliśmy przystąpić do zginania książek, które miały powstać. Kluczem do sukcesu była staranność. Inaczej takiej książki nie mogliśmy sprzedać i złużyte materiały doliczaliśmy do kosztów producji. Tuż po krótkiej przerwie, gdy zasiedliśmy do grup, mieliśmy rozporządzić wydatki na materiały potrzebne do wykonania zabawek. Każda z grup miała ciekawy pomysł. Po zaprezentowaniu zabawek przyznawaliśmy sobie punkty.

Zobacz więcej

DZIEŃ 1

07.02.2017

Dzień zaczynał się dosyć zwyczajnie. Jak zwykle rozpoczynał się z rana. Gdy wszyscy się zebraliśmy zapoznaliśmy się z Panią Patrycją, która obecnie studiuje kierunek bliski naszemu projektowi. Po objaśnieniu spraw organizacyjnych przystąpiliśmy do pracy, a mianowicie do krótkiej zabawy. Dostaliśmy arkusze, które mieliśmy zapisać naszymi zyskami lub stratami ze sprzedaży jabłek. Część grupy była sprzedającymi, a kilka osób-kupującymi. Cała zabawa miała cztery rundy. Z rundy na rundę zrozumieliśmy jak przebiega tranzakcja. Następnym ćwiczeniem było wykonywanie plakatów z zagadnieniami typu: podaż, popyt, rynek, przedsiębiorca. Podczas zabaw zbieraliśmy punkty, któriały zadecydować o późniejszych nagrodach. Pod koniec zajęć dostaliśmy upominki w postaci power banków oraz długopisów.

Zobacz więcej