BLOG /Publiczne Gimnazjum w Rąbinie

RSS

Ostatni dzień

17.02.2017

Na dzisiejszych zajęciach najpierw przyswoiliśmy sobie wiedzę o Banku Centralnym z pomocą filmu animowanego. następnie wykonaliśmy plakaty w oparciu o wcześniej oglądany film i zaprezentowaliśmy owoce swojej pracy. Kolejne zadanie polegało na opracowaniu miesięcznych, rodzinnych wydatków. Nasze grupowe rodzinki nazywały się: Pingwinki, Kwaśniewscy i Niedźwiadek. Przedstawiliśmy swoje rodzinne budżety i na tablicy pojawiły się kolejne punkty. Ciekawym doświadczeniem, które na pewno nam się przyda, było liczenie lokat z oprocentowaniem stałym w ciągu roku. Nastepnie naszym zadaniem było wskazanie zalet i wad : lokat, rachunku oszczędnościowego i oszczędnościowo  rozlliczeniowego (ROR). Kolejnym zadaniem było stworzenie reklamy oszczędności, kreatywności nie było końca. Grupa Piotra wymyśliła fajne hasło reklamowe, grupa Ali zaśpiewała super piosenkę:"Jak to Biznesman..." a Szymon zdecydoawł się na występ solowy "Lokata, ona tu jest...".Ela rozdała nam karteczki które mieliśmy ułożyć według kolejności zakupu akcji.Na koniec napisaliśmy sprawdzian podsumowywujący naszą wiedzę zdobytą podczas projektu "Na własne konto". Po podsumowaniu punktancji z całego tygodnia wygrali najlepsi: 1 miejsce - Wiktoria Osowska2.miejsce - Gabriela Kuśmierek3.miejsce - Daria Kuczwalska

Zobacz więcej

Dzień 4 : wycieczkowy

16.02.2017

 Dziś mija czwarty dzień projektu! Ten dzień mieliśmy zaplanowany z wieloma atrakcjami. Odwiedziliśmy dwie placówki. Pierwszą z nich był bank Pekao S.A. Usłyszeliśmy w nim historię powstawania pieniądza, telefonu, dostępu mobilnego do banku, płatności mobilnej. Dostaliśmy ofertę otworzenia młodzieżowego konta bankowego i poznaliśmy korzyści z tym związane. Później udaliśmy się do gabinetu kierownika oddziału, w którym zagłębiliśmy się w pracę banku, a następnie przeszliśmy do oglądania placówki. Po obejrzeniu i dowiedzeniu się więcej na temat pracy banku udaliśmy się w dalszą podróż do przedsiębiorstwa "PLASTMOROZ" Zwiedziliśmy miejsce tworzenia opakowań. Widzieliśmy ogromne, ale jakże ciekawe maszyny. Dowiedzieliśmy się czegoś więcej na temat opakowań, których każdy z nas używa na co dzień. Po dzisiejszym dniu mamy większą świadomość tego, ile czasu zajmuje tworzenie opakowań, które w jednej sekundzie trafiają do kosza. Dzień upłynął nam w przyjemnej atmosferze. Wszyscy wrócili do swych domów z uśmiechem na twarzy. 

Zobacz więcej

Dzień 3

15.02.2017

Za nami trzecia część projektu. Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od utworzenia własnego biznes planu - w grupach. Stworzyliśmy między innymi: księgarnie "Smerfetka " i budke z kebabem "U Michała ". Następnie w grupach zaczęliśmy zabawę w tworzenie własnych państw. Powstały dwa państwa: "Luksusemburg " i "Iksdelandia". Kolejną zabawą była wymiana lub zakup towarów. W pierwszej części zabawy mogliśmy poczuć jak życie wyglądało przed wynalezieniem pieniądza. W drugiej części mogliśmy już korzystać z pieniędzy. Wnioskiem z zabawy jest to że pieniądze ułatwiają życie. Po zabawie obejrzeliśmy filmy dotyczące banków- kredytów i płatności kartą oraz czekami. Następnie ustalaliśmy definicje banku, robiąc plakaty. Pod koniec zajęć odgrywaliśmy scenki które odnosiły się do założenia konta w banku. Powstały takie banki jak: "Ikar", "Herkules" , "Iksde" i "Afrodyta".Ta zabawa rozbudziła naszą wyobraźnię. Ostatnią zabawą było dopasowanie pojęć dotyczących banku do definicji.

Zobacz więcej

drugi dzień projektu :)

14.02.2017

Dziś minął nasz drugi dzień! Zdecydowanie dużo się działo , wszystkim dopisywał humor . Zajmowaliśmy się dziś produkcją zabawek .W paroosobowych grupach z torebek w ktorym były przeróżne przedmioty musieliśmy stworzyć produkt , a następnie go sprzedać z jak najwiekszym zyskiem . Stworzyliśmy "Lalkę Agatke " , "Świnke " oraz "Lalke-Iwone" . Wszyscy uczestnicy tego zadania musieli popisać się wyobraźnią oraz zręcznością , po czym przeprowadziliśmy reklame produktu aby następnie miał on duży popyt . Po prezentacji naszych cudownych rękodzieł każda osoba indywidualnie mogła "zakupić" jeden produkt .Podczas głosowania powstał remis pomiedzy lalkami "Iwonką" a "Agatką" , gdyż obie lalki zakupiło po 5 osób . Decydująco podium otrzymała lalka "Agatka" ponieważ po odliczeniu kosztów ona zdobyła największy zysk . Wcześniej trzy grupy zajęł się również produkcją książek . Gra ta obudziła w nas chęć rywalizacji i dbania o dokładność swojej pracy , ponieważ zabawa polegała na tym aby wyprodukować jak najwięcej książek z jak najmniejszymi stratami . Pracując w grupie tak aby jakość wyprodukowanego przedmiotu była zgodna z wymaganiami naszych kochanych pań prowadzących . Uczyło to nas sasad sprzedaży i róznych firm produkcyjnych oraz tego jak ważna jest współpraca aby plony naszej ciężkiej pracy były jak najbardziej obfite .W między…

Zobacz więcej

Dzień 1

13.02.2017

Pierwszy dzień zaczęliśmy od przedstawienia się i zapoznania z Panią Elą - studentką ekonomii. Następnie przeszliśmy do różnych gier i zabaw. Pierwsza z nich uświadomiła nam, jak wyglądają sprzedaże na rynkach. Podzieliliśmy się na dwie grupy: sprzedawców i kupujących. Dostaliśmy karteczki, na których widniały ceny. Kupujący musieli zdobyć kilogram jabłek za mniejszą cenę niż na papierze, za to sprzedający mieli uzyskać więcej pieniędzy niż na wyznaczonej cenie. Dostaliśmy też arkusze, na których zapisywaliśmy zyski i straty w transakcjach. Zabawa trwała cztery rundy. W trzeciej z nich dwoje sprzedających zostali na miejscach, przez co zmniejszyła się liczba przedstawicieli handlowych. Podczas ostatniej rundy sprzedawcy wrócili do pracy, a dwoje kupców zajęło ich miejsca, co spowodowało mniejszą liczbę klientów. Po skończeniu gry podzieliliśmy się na cztery grupy po trzy osoby. Każda z nich wylosowała temat plakatu, który musieli wykonać: rynek, cena, konkurencja, przedsiębiorstwo. Musieliśmy wymienić skojarzenia oraz stworzyć własną definicję owych zagadnień. Zabawa nie trwała długo, a po jej zakończeniu dostaliśmy długopisy. Przed przerwą obejrzeliśmy bajkę o wolnym rynku oraz o podaży, popycie i cenie. Następnie poszliśmy do stołówki na mały poczęstunek. Po przerwie wróciliśmy do klasy i zaczęliśmy kolejną zabawę. Na początku wymieniliśmy wszystkie cechy, które powinien mieć przedsiębiorca. Potem w trzech…

Zobacz więcej