BLOG /Zespół Szkół w Tłuchowie - Gimnazjum w Tłuchowie

RSS

CO NAM DAŁO "NA WŁASNE KONTO" ?

08.04.2017

W ramach programu "Na włane konto" otzrymaliśmy niepowtarzalną okazję zmiany sposobu myślenia przedsiębiorczego w naszych młodzieńczych umysłach. Uwierzyliśmy w autentyczność własnego biznesu i w przyszłości życia innego niż inni. Przekonaliśmy się osobiście, dzięki projektowi, że można pokonać przyzwyczajenia co do przyszłych wyborów własnej ścieżki zawodowej. Uważamy, że tego typu projekty zmieniają stereotypowe myślenia zarówno dzieci, jak i ich rodziców. Zapewniamy, że nasza przyszłość będzie już inna.

Zobacz więcej

POMYSŁ + BIZNESPLAN = SUKCES

01.04.2017

Nasze dzisiejsze zajęcia w całości dotyczyły zagadnień związanych z początkami własnej działalności gospodarczej. Dzięki temu mieliśmy okazję poczuć się jak młodzi przedsiębiorcy, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w świecie biznesu. Na początku naszym zadaniem był wybór działań, które można prowadzić w lokalnej społeczności. Wspólnie z grupą stwierdziliśmy, że na terenie naszej gminy jest bardzo duże zapotrzebowanie na siłownię, restaurację bądź bar. Korzystną działalnością, byłaby także letnia szkoła dla dzieci. Dowiedzieliśmy się również, że aby nasza działalność osiągnęła sukces, nie musimy tworzyć zupełnie innej koncepcji, ale możemy wprowadzić modyfikację pomysłu, który już istnieje na rynku. Kolejne ćwiczenie dotyczyło tworzenia modelu biznesowego przedsięwzięcia działającego w lokalnej społeczności. Między innymi dowiedzieliśmy się, kiedy należy sporządzić biznesplan i w jakich celach się go tworzy. Została nam również przedstawiona definicja biznesplanu oraz najczęstsze błedy popełniane na początku prowadzenia własnej działalności. Okazało się, że nawet najlepszy pomysł na biznes może się nie udać, gdy biznesplan będzie źle skontruowany. Nasza grupa jest niezwykle kreatywna, dlatego bez większego wysiłku stworzyliśmy niepowtarzalną firmę, na którą istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na rynku. Nasza firma łączy usługi związane z ogrodnictwem z opieką nad domowymi pupilami. Stwierdziliśmy, że na terenie naszej gminy znajduje się bardzo duże grono osób, którym trudno jest połączyć…

Zobacz więcej

POMYSŁ NA BIZNES?

18.03.2017

Witam was w 2 części naszego projektu! Okazało się, że nasza ekonomiczna przygoda jeszcze się nie zakończyła i mamy nadzieję, że prędko nie nadejdzie jej kres. Spotkaliśmy się w piękny sobotni dzień (18.03.2017.), aby wykonać serię przedsiębiorczych zadań z modułu V - modelu biznesowego.   Nasze spotkanie rozpoczęliśmy ćwiczeniem pod nazwą: "Specjalista ds. ulepszania świata". Ćwiczenie trwało niecałą godzinę, a liczba pomysłów była nieograniczona! Nasza Pani prowadząca zaczęła podchodzić do każdego z nas, zadając nam bardzo abstrakcyjne pytania, oczekując przy tym na kreatywną odpowiedź. Jedno z nich brzmiało: "Co by było gdyby zakazano używania Facebooka w naszym kraju?". Takie pytania efektywnie pobudzały nasze kreatywne myślenie. Zadanie nauczyło nas wykorzystywania twórczego myślenia w procesie tworzenia pomysłów na biznes.             Na wstępie naszego 2 zadania podzieliliśmy się na grupy, a następnie zapoznaliśmy się z nowym zadaniem. Mieliśmy wcielić się w rolę adwokatów reprezentujących swojego klienta, który wpadł na dosyć niecodzienny pomysł i bardzo chce przekonać do niego inwestorów. Gdy przedstawiono nam pomysły na działalność, byliśmy bardzo zaskoczeni! Choć plany z pozoru były niemożliwe do zrealizowania, z zaangażowaniem broniliśmy każde z nich, przedstawiając najbardziej podstawne argumenty. Największe zaskoczenie czekało nas na końcu zabawy, kiedy dowiedzieliśmy się, że wszystkie wymienione…

Zobacz więcej

ZWARIOWANE WSPOMNIENIA

04.02.2017

Niespodzianka! :D Jeszcze tutaj jestem :D. Trudo jest się rozstać z blogiem, tym bardziej, że ma się jeszcze tyle ciekawego do pokazania. W tym poście umieszczę zdjęcia, które odzwierciedlają naszą wesołą atmosferę w grupie.        

Zobacz więcej

KONIEC PRZYGODY Z PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ?

03.02.2017

Kiedyś musiał nadejść ten dzień, w którym będziemy zmuszeni skończyć nasz pełen przygód i pozytywnej energii ekonomiczny rejs. Każde spotkanie wnosiło niezwykle wiele do naszego życia. Nauczyliśmy się tego, czego nie mielibyśmy możliwości nauczyć się na szkolnych lekcjach. Nie nazwałabym tych zajęć tylko jednym określeniem, ponieważ każdy z nas interpretował je na swój sposób. Myślę, iż słowo "lekcja" to zbyt banalne określenie. Zajęcia realizowane w ramach programu "NA WŁASNE KONTO" to jest pewna lekcja, ale wprost przygotowująca nas do rozpoczęcia dorosłego życia, które jest pełne ekonomicznych akcentów. Takie zajęcia przydadzą się każdemu- osobie zainteresowanej ekonomią lub planującą w przyszłości zakładać biznes, jak i zwykłej, nie przepełnionej fascynacją do ekonomii osobie, która świadoma jest podstawowych elementów potrzebnych do rozpoczęcia dorosłego życia. Chciałabym w imieniu całej grupy podziękować Wam za tą niezwykłą szansę, która prawdopodobnie się już nam nigdy nie powtórzy ♡.  Jednak na sam koniec przygotowałam opis wydarzeń z dnia dzisiejszego, czyli między innymi wizyta w Koncernie "PKN ORLEN". "PKN ORLEN" instnieje w Płocku od 1999 roku. Mieliśmy niepowtarzalną okazję zobaczyć "giganta" od zupełnie innej strony. Mieliśmy różnorakie wyobrażenia na temat wizualności tego obiektu, lecz zderzenie ich z rzeczywistością było bardzo intensywne. Okazało się, że Polski Koncern Naftowy Orlen wygląda zupełnie inaczej,…

Zobacz więcej

WIZYTA W BANKU ♥ PEKAO ♥

02.02.2017

Dzisiejszy post w całości będzie dotyczył naszej podróży do siedziby banku Pekao w Lipnie. Mieliśmy okazję spojrzeć na bank od nieco alternatywnej strony. Ujrzeliśmy realia pracy w banku, sposoby udzielania kredytów oraz dokonywania przelewów. Nie zabrakło też wzmianki o nowoczesnych technologiach, które z sukcesem zastępują miejsce tradycyjnej bankowości.       Gdy dotarliśmy do siedziby banku przywitała nas przemiła Pani, która zaprowadziła nas do sali, gdzie miała mieć swój początek "lekcja o bankowości". Dyrektor oddziału rzetelnie przywitała nasze Panie prowadzące oraz wręczyła im miłe upominki. Przez cały czas trwania wykładu częstowała nas wszelkiego rodzaju słodyczami oraz sprezentowała nam drobne upominki w postaci małego notesika oraz długopisa do zapisywania cennych informacji, które później będą zawarte w quizie kończącym nasze spotkanie.   Informacje wypowiadane przez Panią dyrektor były bardzo wartościowe, albowiem oprócz informacji dotyczących banku, również zostały nam przekazane znaczące daty i wydarzenia, które miały kolosalny wpływ na dzisiejszy dobrobyt (data wynaleziania pierwszego telefonu, pierwszego telefonu komórkowego, pierwszego telefizora, komputera itd.) Większość z nas uważnie zapisywała wszystkie informacje w notesikach. Podczas lekcji zadawaliśmy mnóstwo pytań, na które uzyskiwaliśmy satysfakcjonującą odpowiedź. Pytania dotyczyły zarówno rzeczy tak istotnych dla banku jak udzielanie kredytów, jak i bardzo błahych, na przykład najdziwniejszy klient w banku (^▿^).  …

Zobacz więcej

CZY WARTO ZOSTAĆ PRZEDSIĘBIORCOM? - PLUSY I MINUSY

01.02.2017

W dzisiejszym dniu nauczyliśmy się dużo o zawodzie przedsiębiorcy, między innymi o jego plusach i minusach. Za pomocą animowanych filmów zostały nam przedstawione niezbędne pojęcia związane między innymi z bankiem centralnym. Dowiedzieliśmy się jak działa i do czego służy. Niemal wszystkie dzisiejsze aktywności dotyczyły utrwalania tych cennych wiadomości poprzez dobrą zabawę. Uważam, że to najskuteczniejsza metoda uczenia się. Szkoda, że nasze lekcje w gimnazjum nie są tak prowadzone (◔◡◔). W pierwszym zadaniu prowadzący wytłumaczyli nam, co to jest barter. Ta definicja nie była nad wyraz trudna, ponieważ polega na banalnych zasadach. Następnie każdy z nas otrzymał 3 karteczki z pewnym określonym produktem. Naszym zadaniem było wymienić nasze karteczki z innymi tak, aby w wyniku końcowym posiadać 3 zupełnie różne produkty. Każdemu w szybkim czasie udało się zamienić swoje produkty.   Następnie wszyscy obejrzeliśmy animowany film przedstawiający definicję banku centralnego wraz ze wszystkimi pojęciami z nim związanymi. Te działanie obudziło naszą świadomość dotyczącą całej idei tego banku. Po obejrzeniu filmu każda z grup dostała karteczki z pewnymi nazwami i definicjami. Musieliśmy połączyć nazwę z jej definicją (•◡•). Kolejnym zadaniem związanym z owym tematem była krzyżówka, którą każda z grup układała dla siebie nawzajem. Musieliśmy wykorzystać pojęcia, które były zawarte w filmie. Wygrywała ta…

Zobacz więcej

KOŃ ANDRZEJ I MAKAPAKA - PROJEKTUJEMY ZABAWKI I PRODUKUJEMY KSIĄŻKI

31.01.2017

Dzisiejszy dzień był pełen kreatywności i wiedzy. Mieliśmy okazję wyprodukować ksiązki, zaprojektować zabawki, ale wszystko oczywiście dotyczyło kontekstu ekonomicznego. Na początku zajęć odwiedziła nas Pani Dyrektor z Panią Wicedyrektor. Zadania przyprawiły nas o nową wiedzę z zakresu ekonomii i bankowości. Poznaliśmy sposób działania banku oraz pojęcia z nim związane. Ćwiczenia były tak interesujące, że wiele z nas było zaskoczonych wieściom o zakończeniu dzisiejszych zajęć. Dzisiejsze ćwiczenia były bardzo kreatywne, choć niektóre wymagały też umiejętności pracy pod presją czasu. Jednym z nich była "Fabryka książek". Zadanie polegało na tym, aby wyprodukować jak największą ilość książek w jak najkrótszym czasie. Choć nie można było nadać książce tytułu, to wymagane było stworzyć własną nazwę firmy, która będzie miała swoje miejsce po drugiej stronie okładki. Tutaj można było wykazać się nieprzeciętną kreatywnością. Grupa do której należałam nazwę firmy zaczerpnęła z postaci bajkowej o nazwie Makapaka (ˆ▿ˆ).  Ta zabawa z pewnością przybliżyła nam zasady przedsiębiorczości, między innymi podział obowiązków przy pracy w grupie.  "Fabryka zabawek" okazała się kolejną miksturą stworzoną z części kreatywnej oraz ekonomicznej (•◡•). Każda z grup miała do swojej dyspozycji niepozorne materiały, z których miała za zadanie stworzyć twórczo wykonane zabawki. Nasza grupa stworzyła konia Andrzeja, z którego byliśmy niezmiernie dumni (❛‿❛). Oczywiście nie mogło…

Zobacz więcej

KTO SPRZEDA WIĘCEJ JABŁEK? - ĆWICZENIA NA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ

30.01.2017

Na początek dostaliśmy testy, które miały na celu określić naszą wiedzę o przedsiębiorczości. Naszym pierwszym zajęciem była gra symulacyjna "Rynek jabłek".  Gra w bardzo szybki sposób przybliżyła nam warunki i zasady przedsiębiorczości, a wszyscy członkowie grupy z ogromnym zaangażowaniem wczuli się w rolę sprzedawców i kupujących. W tej aktywności mieliśmy okazję zarobić kilka bezcennych punktów, o które sprawiedliwie rywalizowaliśmy. Po rozegraniu pierwszej rundy mieliśmy już świadomość, na jakich zasadach działa handel i jak sobie z nim radzić.     Następne zadanie było dziecinnie łatwe ! ... Chociaż nie dla każdego. Mieliśmy przed sobą kartkę, na której wypisywaliśmy swoje (zazwyczaj dobre) cechy. Następnie porównywaliśmy je z cechami, które powinien posiadać dobry przedsiębiorca. Wiekszość z nas spełniało owe wymagania, dlatego u wielu narodził się pomysł na własny biznes. Przy tym zadaniu świetnie się bawiliśmy!   Kolejnym zajęciem była praca w grupie. Każda grupa dostała kartkę z pewnym pojęciem typu- rynek, przedsiębiorca.  Musieliśmy za pomocą namalowanych przez nas plakatów zaprezentować reszcie grup swoją definicję.  Każda z grup miała swój indywidualny i niepowtarzalny pomysł.

Zobacz więcej

POCZĄTEK FERII Z PRZEDSIĘBIORCZOCIĄ!

30.01.2017

#Ja i mój wspaniały team startujemy z blogiem !. Będzie on opisywał naszą niesamowitą przygodę z przedsiębiorczością, czyli jak radzimy sobie z poleceniami, pracujemy w grupie oraz zdobywamy cenne informacje, które niejednemu z nas pomogą na daleszej drodze życiowej C.     Gdy wszyscy weszliśmy do sali, byliśmy bardzo podekscytowani nowymi zajęciami.  Ciekawiło nas, w jaki sposób będą prowadzone zajęcia oraz jak zdobyć najwięcej punktów za zadania.  Osoby prowadzące z uśmiechem na twarzy przedstawiły nam cele i założenia projektu (˘◡˘ ). Nie mogliśmy się doczekać, kiedy zacznie się pierwsze zadanie, za które można bedzie zdobyć cenne punkty ✍(◔◡◔).    

Zobacz więcej